Veřejná zakázka: Konfigurace a implementace bezpečnostních funkcí prostředí Microsoft

Informace o veřejné zakázce

fáze zadávacího řízení Zadáno
Zakázka byla zadána.
DBID: 1321
Systémové číslo: P25V00000020
Datum zahájení: 28.08.2025
Nabídku podat do: 10.09.2025 10:00

Název, druh veřejné zakázky a popis předmětu

  • Název: Konfigurace a implementace bezpečnostních funkcí prostředí Microsoft
  • Druh veřejné zakázky: Služby

Stručný popis předmětu:
Zadavatel stanovuje, že předmětem plnění veřejné zakázky je poskytnutí odborných služeb spočívajících zejména v následujících oblastech:
5.1.1. Analýza a příprava prostředí
Předmětem plnění je provedení podrobné analýzy stávajícího hybridního prostředí Zadavatele, a to se zaměřením na identifikaci bezpečnostních rizik, nedostatků a oblastí vyžadujících optimalizaci. Na základě výsledků analýzy bude proveden hardening prostředí, zahrnující zejména revizi konfigurace Active Directory, audit politik hesel, kontrolu a nastavení logování událostí, zakázání zastaralých protokolů a revizi Group Policy Object (GPO) politik. Součástí přípravy je rovněž vytvoření a konfigurace testovacího prostředí na infrastruktuře Zadavatele s minimálně jedním doménovým řadičem, členským serverem a koncovou stanicí s operačním systémem Windows 11.
5.1.2. Implementace bezpečnostních opatření
V rámci plnění bude provedena implementace pokročilých bezpečnostních prvků a služeb. Jedná se zejména o zavedení TIER modelu správy účtů, nasazení mechanismů Privileged Access Management (PAM) a Just-In-Time (JIT) přidělování práv a konfiguraci interní certifikační autority pro podporu infrastruktury a uživatelů. Dále bude realizována konfigurace a nasazení politik Conditional Access v prostředí Microsoft 365, zavedení vícefaktorového ověřování (MFA) prostřednictvím aplikace Microsoft Authenticator a čipových karet, audit a hardening M365 tenantu dle doporučení CIS a nasazení řešení Microsoft Defender for Office 365 (Safe Attachments, Safe Links, karanténa a anti-spam politiky). Součástí plnění je také nasazení Microsoft Intune pro správu zařízení (MDM), zahrnující jejich onboardování, nastavení compliance a konfiguračních politik, tvorbu a distribuci aplikačních balíčků a využití služby Windows Autopilot. Dále bude provedeno nasazení Microsoft Defender for Endpoints a konfigurace pravidel pro ochranu citlivých informací formou štítkování a Data Loss Prevention (DLP). Nedílnou součástí je také revize WSUS a provedení aktualizace prostředí na nejnovější úroveň Windows Active Directory, včetně zvýšení Domain a Forest Functional Level.
5.1.3. Dokumentace a výstupy plnění
Dodavatel je povinen zajistit zpracování úplné technické a provozní dokumentace vztahující se k realizaci jednotlivých činností, konfigurací a přijatých opatření. Dokumentace bude obsahovat rovněž revizi privilegovaných rolí, auditní záznamy a přehled všech implementovaných politik a konfigurací. Výsledkem plnění bude dosažení významného zvýšení bezpečnostní úrovně hybridního prostředí Zadavatele, a to konkrétně navýšením hodnoty ukazatele Microsoft Security Score z aktuálních přibližně 44 % na úroveň přesahující 85 %, a to při zachování plné funkčnosti stávajících služeb a procesů. Realizované plnění zajistí Zadavateli robustní, právně a technicky konformní, dlouhodobě udržitelné a vysoce bezpečné prostředí v souladu s mezinárodními bezpečnostními standardy a regulatorními požadavky.

Postup zadání, předpokládaná hodnota

  • Postup: VZMR bez uveřejnění výzvy
  • Režim veřejné zakázky: VZ malého rozsahu
  • Předpokládaná hodnota: 2 304 340 Kč bez DPH
  • Identifikátor dotačního projektu: CZ.31.2.0/0.0/0.0/24_145/0011561

Místo plnění

  • Praha

Zadavatel

  • Úřední název: Městská část Praha 14
  • IČO: 00231312
  • Poštovní adresa:
    Bratří Venclíků 1073/8
    19800 Praha 9
  • Název oddělení: Odbor právních a kontrolních činností
  • Id profilu zadavatele ve VVZ: 525444

Adresa kontaktního místa

Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://ezak.praha14.cz)

Elektronická komunikace

V rámci této zakázky je možné komunikovat elektronicky prostřednictvím eKomunikace Portálu dodavatele platformy FEN.cz

Kontakt

Odpovědné veřejné zadávání

Položky předmětu (CPV)

Zadávací dokumentace

Vysvětlení, doplnění, změny zadávací dokumentace

Veřejné dokumenty

Formuláře

URL odkazy

Plnění smlouvy na základě veřejné zakázky